Naast de pink ribbon en de blue ribbon, bestaat ook de white ribbon al een tijd, een wit lintje dat symbool staat voor de rechten en vrijheid van vrouwen wereldwijd. Een doel waar weldoener Stella McCartney zich maar wat graag aan verbindt. Zo zit ze in het bestuur en promoot ze macht onder vrouwen door vrouwelijke ondernemers te steunen. Aan Stella dan ook de eer om de officiële White Ribbon Day-badge te ontwerpen, die vandaag officieel zal worden gelanceerd, én om deel te nemen aan de twee weken durende virtuele campagne die binnenkort op Facebook, Twitter en websites van ook andere deelnemende bedrijven, waaronder Gucci en Puma, van start gaat.

Ook Naomi Campbell en Louis Vuitton kwamen al eerder in actie voor White Ribbon Day >

LINTJESREGEN
De badge van Stella kreeg uiteindelijk een gouden jasje (het nieuwe wit?), zoals je op links kunt zien. ‘Stella stelde voor om het lintje een nieuwe look te geven om meer publiciteit te genereren voor deze dag, die nog niet bij iedereen bekend is,’ vertelt Céline Bonnaire, operationeel directeur van de Foundation for Women’s Dignity and Rights aan WWD. Het is de bedoeling dat mensen de badge op hun eigen Facebook en Twitter gaan delen om zo nog meer aandacht voor dit goede doel te krijgen. Net als Stella in actie komen? Lees op de site van White Ribbon Day wat je kunt doen: www.whiteribbon.org.au.

 
Het is weer movember! Lees wat je als Mo Sista kunt doen om je steentje bij te dragen >