Wat loop jij mis?

Over goede voornemens gesproken: al van de nieuwe ‘Wat loop jij mis?’-campagne van Stivoro gehoord?

Even uitleggen: Stivoro is een expertisecentrum voor tabakspreventie, dat mensen die zich niet laten afschrikken door vetgedrukte teksten als ‘roken is dodelijk’, nu via een andere weg over wil halen sigaretten in 2013 links te laten liggen. Zie daar: de onlangs gelanceerde ‘Wat loop jij mis?’-campagne. Een aantal Amsterdamse winkels gaven als onderdeel van deze campagne vlak voor Kerst de prijzen van hun producten niet weer in euro’s, maar in sigaretten. Puur om winkelaars bewust te laten worden van niet alleen de gezondheidsrisico’s verbonden aan roken, maar ook de financiële gevolgen. Want dat roken stiekem behoorlijk in de papieren kan lopen weet iedereen, maar zó direct geconfronteerd worden met wat je daardoor misloopt kan toch best schokkend zijn.

Advertisement - Continue Reading Below

 
FR(APP)ANT
O.a. redactielieveling Kabinet, sloot zich aan bij de winkelcampagne en wat blijkt? Een-pakje-per-dag-rokers paffen er binnen no time een stel Isabel Marant-boots doorheen. Ai. Naast de winkelcampagne is er ook een ‘SmokeSpend’ Euro-naar-sigaretten omreken-app in het leven geroepen, een app die te allen tijde met liefde een omrekening voor je maakt van euro’s naar sigaretten. Nu te downloaden via de Appstore en Google Play.

Meest gelezen

 
De ‘Wat loop jij mis?’-campagne werd gelanceerd door iris Worldwide, bekend om haar sterke bewustwordingscampagnes. Waaronder voor Stivoro eerder dit jaar, waarin rokers ook al met de neus op de feiten werden gedrukt door middel van printuitingen opgebouwd uit zevenduizend sigaretten (een jaarvoorraad) die samen een piramide vormen. Voor het geld dat je voor die sigaretten neerlegt ga je namelijk ook heerlijk op vakantie naar Egypte… Nog goede voornemens, anyone?

 

Nu in conceptstore Cottoncake: de expo van Milou Neelen >