We weten dat de looks en skills – oké, toch vooral de billen – van Jennifer Lopez het internet soms kunnen ‘breken’, zoals het dat tegenwoordig wordt genoemd. Maar dit hadden we toch echt niet kunnen bedenken: J.Lo was de aanleiding voor de invoering van Google Images. Ha!

Eric Schmidt, Google’s executive chairman, deed dit waanzinnige feitje uit de doeken in een interview met Project Syndicate. Wat wil het geval? J.Lo’s rodeloperverschijning tijdens de Grammy Awards in het jaar 2000 – u weet nog wel, in die tropische groen/blauwe Versace-jurk met decolleté tot aan de navel – werd de toen nog redelijke nieuwe zoekmachine overspoeld met mensen die De Jurk wilden zien. Maar dat dus niet konden.

‘At the time, it was the most popular search query we had ever seen. But we had no sure-fire way of getting users exactly what they wanted: JLo wearing that dress. Google Image Search was born.’ Aldus Schmidt.

Google was trouwens niet de enige voor wie Lopez’ verschijning aan de hand van toenmalige vriend Puff Daddy – nu P. Diddy, althans de laatste keer dan wij het checkten – grote gevolgen had. De maker van de jurk, Donatella Versace, kon haar lol ook niet op:

‘It was an unexpected success, the next day Jennifer was all over the place with people talking about her in that dress. It was one of those moments like Gianni had with Elizabeth Hurley and the safety-pin dress.’ Aldus de designer aan de Canadian Press in 2008.

Oh, J.Lo.

Clothing, Human, Trousers, Coat, Shirt, Outerwear, Formal wear, Style, Suit trousers, Suit,
Coat, Hat, Dress, Formal wear, Fashion, Suit trousers, One-piece garment, Gown, High heels, Fashion design,

Foto's: Getty Images

Modemisser! DIT droeg Paris Hilton deze week op de rode loper >

En zo gingen de Kardashians gekleed naar de paasmis >