Bizar feitje: wanneer je bij Starbucks een Frappuccino bestelt, maar de naam Frappuccino niét zegt, betaal je flink wat minder. Het zit zo.

Het Nederlandse televisieprogramma Rambam deed onderzoek naar de zogenoemde 'brievenbusfirma's' in Nederland, die hier zitten om belasting te ontlopen. Starbucks is er daar één van en door in de handelswijze van de koffiegigant te duiken, kwamen ze achter deze slimme truc.

Starbucks heeft de naam Frappuccino geregistreerd als merk, en iedere keer dat jij dat merk noemt profiteren zij daarvan. Maar! Wanneer je de naam niet expliciet noemt, hoef je niet te betalen voor het merk. En zo krijg je dus flink wat 'korting'. Goed nieuws voor liefhebbers van het zoete drankje dus.

De truc: noem voortaan alleen wat er in zo'n Frappuccino zit: koffie met melk, caramel, siroop, ijs, slagroom en caramelsiroop. Bespaar je toch weer even € 1. En da's aardig wat op € 4,35.

Bekijk het fragment van Rambam hieronder om te zien hoe je dat slim aanpakt:

youtubeView full post on Youtube

Starbucks komt met smoothies! >

Je kunt dus binnenkort kokosmelk krijgen bij Starbucks >