Snapchat heeft NIEUWS!

En het heeft te maken met die regenboogkots.

Snapchat gaat op een nieuwe manier geld verdienen: met de nieuwe Lenses-feature, die ervoor heeft gezorgd dat we allemaal gekke effecten kunnen maken en Emoji's in onze Snaps kunnen proppen.

 

Momenteel kotsen we allemaal nog regenboogstralen, maar straks komen er ook gesponsorde effecten die te maken hebben met een bedrijf, meldt Financial Times. Zo zou een horrorfilm bijvoorbeeld een creepy effect kunnen toevoegen met het logo van de film ernaast, of een automerk zou iets met gierende banden kunnen doen.

Advertisement - Continue Reading Below

Die vorm van reclame is niet goedkoop voor bedrijven: een dag zo'n effect aanbieden kost ruim vier ton, op een 'piekdag' zelfs ruim 6,5 ton. Andere manieren waarop Snapchat geld verdient, is door advertenties in de 'Stories', betaalde geofilters en geld dat Snapchatters kunnen betalen om Snaps opnieuw te laten spelen.

Snapchat heeft nog niet willen reageren, maar bevestigt wel dat ze aan gesponsorde effecten werken.