En dat is zulk groot nieuws, dat Time besloot om de 'nieuwe' Barbie op de cover te zetten. Geen onmogelijke wespentaille, maar een Barbie met een klein buikje. De begeleidende tekst? 'Now can we stop talking about my body?'

Sleeve, Text, Style, Formal wear, Knee, Poster, Blazer, Advertising, Fashion model, Model,

Volgens Time komt Barbie/Mattel met deze makeover (bekijk hier alle nieuwe lichaamsvormen, huidskleuren en features van Barbie) om de aanstaande 'Millennial-moeders' tevreden te stellen, die hun toekomstige klanten moeten worden. Daarnaast willen ze de slechte reputatie die Barbie de laatste tijd heeft opgelopen, rechtzetten. Een grote baas bij Mattel/Barbie laat aan Time weten dat ze zelfs doodsbedreigingen kreeg door het uiterlijk van Barbie...

Het kostte het beroemde poppenbedrijf maanden om de nieuwe lichaamsvormen, huidskleuren en features samen te stellen, want ze wilden niemand weer boos maken. Evelyn Mazzocco, Senior Vice President en Global General Manager van Barbie, laat hierover weten:

'Wij geloven dat we de verantwoordelijkheid hebben jonge meisjes en ouders een bredere kijk op schoonheid te geven. Al ruim 57 jaar is Barbie een reflectie van een tijdsbeeld, waardoor zij tot op de dag van vandaag de nummer 1 (mode)pop en een wereldwijd icoon is gebleven. We zijn verheugd het assortiment met deze nieuwe poppen uit te breiden. De verscheidenheid aan lichaamsvormen, lengtes, huidskleuren en modestijlen geeft meisjes nog beter de mogelijkheid om de pop uit te kiezen die hen het meest aanspreekt.'

De nieuwe 2016 Barbie Fashionistas-collectie bestaat uit 4 lichaamstypen (het origineel en 3 nieuwe vormen), 7 huidskleuren, 22 oogkleuren, 24 haarlooks en ontelbaar veel on-trend mode-items en accessoires. De collectie zal vanaf half maart 2016 in de winkels liggen.