Oef, datingsite Match.com heeft de plank flink misgeslagen in z'n laatste campagne. We zien een vrouw met sproeten, en daarboven de (goedbedoelde, maar tenenkrommende) tekst:

'If you don't like your imperfections, someone else will.'

Jup: hiermee noemen ze sproetjes impliciet imperfections, en dat stuit velen tegen de borst. De poster is onderdeel van Match.com's #loveyourimperfections-campagne, die empowering bedoeld is, maar door het Londense publiek juist tegenovergesteld wordt ontvangen. Een greep uit de reacties:

xView full post on X

Inmiddels heeft Match.com het volgende statement gegeven:

'We hebben de ontvangst van onze campagne opgemerkt. Als reactie hierop zijn we met verschillende partners in gesprek om te kijken naar de mogelijkheid deze posters te verwijderen. We geloven dat sproetjes prachtig zijn. De 'Love Your Imperfections'-campagne is dan ook gericht op kleine eigenaardigheden die onterecht worden geïnterpreteerd als imperfecties - net als sproetjes, een eigenschap die soms als imperfectie wordt gezien. Het spijt ons als deze campagne anders is geïnterpreteerd dan we hem bedoelden, en bieden ons excuus aan tegen ieder die we hiermee beledigd hebben; dit was niet onze bedoeling. Onze campagne is gericht op fysieke eigenschappen die, en gedrag dat, onterecht als imperfecties wordt gezien, of het nu sproetjes of chubbiness is, of slordig of onhandig zijn is. De campagne is bedoeld om iedereen aan te moedigen trots te zijn op hun individualiteit, aangezien juist de dingen die ons uniek maken ons ook het aantrekkelijkst maken.'

DIT zijn de 10 grootste dealbreakers in relaties en flings >