Oh Ryan Lochte, wáárom? Je had het zo goed en toen was daar die leugen. De zwemmer heeft de afgelopen dagen meermaals op tv zijn excuses aanaangeboden voor het verzinnen van een overval tijdens de Olympische Spelen in Rio. Maar de ellende lijkt nog lang niet voorbij: de 32-jarige zwemmer is al zijn sponsor-deals verloren.

Zowel Speedo als Ralph Lauren maakte gisteren bekend dat ze niet meer met Ryan Lochte willen samenwerken en hij werd meteen van al hun online kanalen verwijderd. Ook Syneron-Candela, een bedrijf dat zich richt op allerhande methodes om je lichaam te verbeteren, beëindigde meteen hun sponsoring van de Amerikaan, net als matrassenbedrijf Airweave.

Speedo laat weten dat het bedrijf de 50.000 dollar die ze Lochte zou betalen nu aan Save The Children in Brazilië schenkt.

Ryan Lochte voor Speedopinterest
Getty Images
Ryan Lochte voor Speedo

Pijnlijk, aangezien een groot gedeelte van Lochte's inkomen uit dit soort deals bestaat en hij zo een slordige miljoen dollar aan inkomsten mis gaat lopen. Speedo laat via Twitter weten:

xView full post on X

Ralph Lauren zegt in een statement:

'Ralph Lauren continues to proudly sponsor the U.S. Olympic and Paralympic Team and the values that its athletes embody. Ralph Lauren's endorsement agreement with Ryan Lochte was specifically in support of the Rio 2016 Olympic Games and the company will not be renewing his contract.'

Ryan Lochte heeft intussen de beroemde PR-man Matthew Hiltzik ingehuurd om zijn reputatie nog enigszins te redden. Hiltzik ruimde eerder al de troep op van onder andere Justin Bieber en Alec Baldwin. We zijn benieuwd óf er hier nog iets te redden valt...