Gigi Hadid spot je voorlopig alleen op déze sneakers

​Breaking news! Als je Gigi Hadid op de voet volgt, that is. Ze sleepte een nieuwe, interessante klus binnen en het nieuws is zojuist naar buiten gebracht.

Meest gelezen

Gigi Hadid ziet er eigenlijk always perfect uit. Toch heeft ze zich aangesloten bij de #PerfectNever movement van Reebok, die vrouwen moet stimuleren om niet te bezwijken onder de druk om altijd maar perfect te moeten zijn en juist imperfecties te omarmen en zó een betere versie van jezelf te worden.

Volg je het nog?

Reebok dus. En een goed doel. Het lijkt de fit girl op het strakke lijf geschreven. Speaking of: geheel in lijn met het gedachtegoed achter de campagne, werden Gigi's moedervlekken nu eens níet weggeshopt uit de campagnefoto's, zoals vaak (oa voor Sports Illustrated) wordt gedaan.

Advertisement - Continue Reading Below

Het doel van de stunning campagnefoto's (we bedoelen, die abs, hallo) is om vrouwen aan te moedigen om te sporten en fit te worden als – we citeren – 'escape to drown out all of the negativity that surrounds them,' door puur op de sociale, fysieke en mentale voordelen van sporten te focussen en verder vooral de schoonheid van imperfectie te vieren.

Nu kan ik me niet heu-le-maal vinden in Gigi Hadid als boegbeeld van imperfectie. Maar de link met sporten is me helder als kristal. De Californian babe rijdt paard, speelt af en toe een balletje volley (sterker: ze speelde zelfs eens mee aan Olympische kwalificatiewedstrijden onder junioren) en staat bekend als fanatiek bokser – wat onlangs nog handig van pas kwam toen ze werd aangevallen door een celebrity-pranker.

Meest gelezen

'When I was a competitive athlete, I used to be so focused on being perfect that my coaches would take me out of competing all together,' verklaart Gigi Hadid aan WWD daarnaast ook haar raakvlak met het goede doel achter de campagne. 'I'd focus on my mistakes which would breed more missteps — a domino effect. Until I learned to change the channel, to refocus, reset. It was my mistakes, my imperfections that motivated me most.'

En op Instagram slingerde ze er zojuist ook een kilootje feminisme tegenaan:

Genoeg gepraat, tijd voor meer van die mooie kiekjes. Komen ze:

Gigi Hadid treedt met haar ambassadeurschap van Reeboks #PerfectNever trouwens in de voetsporen van UFC fighter Ronda Rousey. Reebok stijgt daarmee in bereik van 8,6 miljoen volgers op Instagram naar 23,6 miljoen. Geen slechte keuze lijkt me zo. Maar het is Reebok volgens Corinna Werkle, general manager van de training business, ook te doen om Gigi's stijlgevoel:

'Gigi is setting the standards of modern style across the world; her ability to fuse fashion and fitness together inspires people globally. Working with Reebok, Gigi will empower women by challenging them to express themselves to the fullest through bold, fearless style and to be confident enough to embrace their uniqueness.'

Afijn, Gigi for world domination dus, op female empowerment-vlak. Misschien moet Maria Grazia Chiuri toch eens overwegen haar, naast zusje Bella, voor een Dior-campagne te strikken.