Mensen wereldwijd namen gisteren en vandaag boos achter social media plaats om hun onvrede over de nieuwe Pepsi-commercial met Kendall Jenner in de hoofdrol uit te spreken.

youtubeView full post on Youtube

In de reclame zien we hoe het nieuwe gezicht van Pepsi, Kendall Jenner, een fotoshoot doet terwijl er een protest langskomt. We zien ook een donkere cello-speler en vrouw met een hoofddoek gefrustreerd in hun appartement zitten, omdat ze geen inspiratie hebben.

Wanneer het protest luider wordt en steeds dichterbij komt, besluiten zowel de cello-speler, de vrouw in de hoofddoek en Kendall Jenner (die haar pruik afgooit en lippenstift afveegt, want blijkbaar mogen beiden niet tijdens een protest...) mee te doen.

Kendall Jenner loopt vervolgens naar een lijn politiemannen - een beeld dat we bij de Black Lives Matter-protesten veel langs hebben zien komen - en biedt een agent een Pepsi aan. Gebaseerd op deze iconische foto die tijdens een Black Lives Matter-protest in Baton Rouge is gemaakt. Hij lacht en de menigte barst in applaus uit.

WTF?!

Serieus.

Hoé dan?

Niet alleen is het walgelijk om zoiets serieus als Black Lives Matter of andere politieke protesten als de Women's March in te zetten als reclamemiddel omdat het nu 'zogenaamd zou scoren', de commercial is ook nog eens enorm dom en mist het punt compleet.

Mensen zijn dan ook WOEDEND:

<p>Weer anderen zijn boos op de Pepsi-reclame omdat het anti-Trump zou zijn (want protesten staan gelijk aan anti-Trump'ers blijkbaar....?) en willen daardoor het frisdrankmerk gaan boycotten. 't Lijkt ons sterk dat Pepsi daarop zinspeelde, aangezien PepsiCo's CEO<strong data-redactor-tag=" https:="" id="849400826284167168" status="" strong"="" twitter.com="" twitter]

deel uitmaakt van Donald Trumps business council:

Kendall Jenner heeft (nog) niet gereageerd op de felle kritiek, maar Pepsi blijft achter hun commercial staan. Het frisdrankmerk zegt dat ze ermee willen laten zien dat 'alle mensen in harmonie met elkaar leven': 'Wij denken dat dat een krachtige boodschap is.' Eh. Ja natuurlijk Pepsi.

Van: Cosmopolitan US