Pepsi haalt hun controversiële reclame terug, en Kendall Jenner is 'ontdaan'

'Clearly, we missed the mark.'

Meest gelezen

Sinds Pepsi dinsdag hun nieuwe commercial met Kendall Jenner uitrolde, is het frisdrankmerk trending op social media. En niet om de goede redenen. In de reclame gaat héél veel mis, en worden de Black Lives Matter-protesten om een totaal verkeerde manier ingezet om Pepsi te verkopen. Niet in de minste plaats omdat een rijke, blanke vrouw (aka Kendall Jenner) in de commercial Pepsi uitdeelt aan politieagenten en daarmee 't politiegeweld zou hebben opgelost. Afijn, lees hier wat er allemaal misging in de commercial.

Advertisement - Continue Reading Below

Meest gelezen

Verdedigde Pepsi dinsdag nog hun reclame, toen gisteren de ophef een hoogtepunt bereikte, besloten ze hun excuses aan te bieden en de reclame terug te halen. Ze laten weten:

'Pepsi was trying to project a global message of unity, peace and understanding. Clearly we missed the mark, and we apologize. We did not intend to make light of any serious issue. We are removing the content and halting any further rollout. We also apologize for putting Kendall Jenner in this position.'

Kendall is 'devastated'

Kendall Jenner heeft niet gereageerd op de ophef, maar heeft wel alle uitingen over de Pepsi-ad van haar social media-pagina's gehaald:

Advertisement - Continue Reading Below

Ook moeder Kris Jenner jubelde eerder deze week nog als een #proudmama over de commercial, maar daar is nu ook niets meer van terug te vinden op haar social media-kanalen.

Een bron laat aan Entertainment Tonight weten dat Kendall 'enorm ontdaan is' door alle ophef:

'This is the first controversial campaign she has been involved with. Even though she had nothing to do with the production and the message of the campaign, she will be blamed for this since she is the face.'

Volgens ingewijden kreeg Kendall Jenner miljoenen voor de commercial en heeft ze bij Pepsi een aardig dichtgetimmerd contract getekend. Zo mag ze niet over de ophef praten, zonder dat het frisdrankmerk het heeft goedgekeurd. Schijnbaar had ze wel de macht om de commercial eerst te zien, en nog te laten aanpassen, maar 'Kendall relied on Pepsi to do their due diligence and trusted that it would tasteful.' Yikes.

Daarnaast schijnt moeders Kris Jenner woedend te zijn op Pepsi (beetje opmerkelijk, aangezien ze eerst zelf nog jubelde over de commercial). Een insider laat aan Naughty Gossip weten:

'Kris Jenner is livid. She thinks that Kendall is being made to look an idiot and is frightened that her daughter is getting blamed. Kendall was to make money every time the ad ran, now she will not and Kris is livid. Kris is also frightened other brands will not want to use Kendall now. This could cost her millions and maybe end her career.'

Volgens bronnen wil Kris Jenner dat Pepsi Kendall Jenner een enorme schadevergoeding gaat betalen, bovenop de miljoenen die ze al kreeg:

'She wants them to pay for the distress that she is suffering.'