Instagram is constant aan het veranderen om je social media-ervaring beter te maken, en hoewel sommige updates behoorlijk irritant zijn gebleken - het nieuwe algoritme, bijvoorbeeld - ga je met deze nieuwe features wel blij zijn.

Paid Partnership

Allereerst wil Instagram duidelijker aan haar gebruikers laten zien voor welke Instagramposts betaald is. Het is geen geheim dat celebrities, bloggers en mediabedrijven het social media-kanaal inzetten voor gesponsorde samenwerkingen, maar afgezien van een #ad of #spon hier en daar, is 't vaak niet echt duidelijk of er nou voor een foto is betaald of niet.

Dat wil Instagram, nadat in Amerika talloze bloggers en celebs op de vingers zijn getikt door de Belastingdienst, aan gaan pakken. En dus komen ze nu met de Paid Partnership-tag. Hiermee geef je gemakkelijk aan als er voor een post betaald is:

Land vehicle, Vehicle, Car, Transport, Product, Sport utility vehicle, Crossover suv, Landscape, pinterest

Het is dan ook de bedoeling dat iédereen de tag gaat gebruiken als er voor een post of Instagram Story betaald is. Waar de #spon en #ad nu soms weleens wordt weggelaten, gaat Instagram er alles aan doen om ervoor te zorgen dat er nu geen betaalde posts meer doorheen glippen. Ze laten op hun blog dan ook weten:

'As more and more partnerships form on Instagram, it's important to ensure the community is able to easily recognize when someone they follow is paid to post content. [...] Not only is this level of transparency beneficial for our community, but it also gives creators and businesses the ability to track and share insights around a partnered post.'

Nieuwe Grid-functie

Maar er is ook Instagramnieuws voor de 'gewone' gebruiker. Zo kun je vanaf nu je posts archiveren, om te kijken of foto's er wel mooi uitzien in je grid:

Text, Flower, Plant, Font, Website, Screenshot, Floral design, World, Wildflower, pinterest
Collage, Adaptation, Room, Photography, Art, pinterest

Dank u, Instagram.