Miley Cyrus heeft zojuist haar nieuwe nummer gelanceerd!

Luistervoer van de dag, plus 4 andere dingen waar we blij van worden vandaag.

Meest gelezen

Omdat je soms gewoon alleen maar nieuws wilt lezen dat je blij maakt, verzamelen we dagelijks 5 things to make you happy. Komt-ie.

1. Miley Cyrus heeft zojuist een nieuw nummer uitgebracht: Week Without You. Het nummer is afkomstig van haar nieuwe album Younger Now dat 29 september verschijnt. De relaxed in het gehoor liggende track schreef Miley zelf en is geproduceerd door de zangeres en Oren Yoel. Op play:

Advertisement - Continue Reading Below

2. Voor alle helden op sokken: vandaag, op Wereld Alzheimer Dag, start de tweede editie van Alzheimer SOCKS – een initiatief om de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie bespreekbaar te maken en bij te dragen aan een oplossing. De nieuwe collectie is ontworpen door het designduo Spijkers en Spijkers. Je scoort een paar via www.alzheimersocks.nl voor € 6,99. Gewoon doen. Trek je Alzheimer SOCKS aan en laat aan iedereen zien dat je alzheimer bespreekbaar wilt maken: #heldopsokken.

Meest gelezen

3. De 6e editie van Unseen Amsterdam gaat vandaag van start. Hét evenement omtrent hedendaagse fotografie vindt plaats van 22 tot en met 24 september, op het terrein van de Westergasfabriek in 020. Maar ook in de rest van de stad gonst het van de fotografie-activiteit. Check hier snel wat je allemaal te wachten staat en op naar Amsterdam dit weekend.

4. Vivienne Westwood heeft een nieuwe campagnevideo gelanceerd voor een betere wereld. En daar zijn wij het helemaal mee eens. #SWITCH heet het korte filmpje, waarin de ontwerpster antwoord geeft op de vraag 'wat kan ik doen om de wereld te redden?'. Komt ie:

5. Triumph heeft een nieuwe winkel in Amsterdam! Ja, héél welkom: meer plekken waar we onze lingerie kunnen kopen. Triumph heeft vanaf nu een winkel in de Kalverstraat (nummer 43, schuin tegenover Zara), waar twee verdiepingen vol lingerie hangen. Roman Braun, eigenaar van Triumph, was gisteren bij de feestelijke opening om ons een en ander te vertellen.

Roman Braun, vertel: waarom moeten we hier kijken?

'Omdat we voor ieder wat wils hebben: in stijl, maar ook in maat. Daarbij hebben we alleen verkoopsters in de winkel staan die een training hebben gevolgd waarin ze alles leren over beha's en hoe ze om een vrouwenlichaam passen, waardoor je altijd wel iets nieuws leert als je ons bezoekt.'

Wat is typisch voor de Nederlandse vrouw?

'Van heel Europa hebben jullie gemiddeld de grootste cupmaat – daar houden we in de winkel natuurlijk ook rekening mee. Verder mag en kan hier alles. We zitten overal op de wereld; al sinds de jaren zestig zitten we bijvoorbeeld in Azië. Daar zien we dat de culturele opvattingen en maatschappelijke normen en waarden veel meer bepalen wat voor lingerie er wordt gedragen. Hier in Nederland mogen jullie heel expressief zijn.'

Hoe blij ben je met dit pand?

'Heel! We wilden al langer in Amsterdam zitten, want het is een geweldige stad. Dit pand was een buitenkansje – toen dat voorbijkwam, grepen we het. We zijn er ontzettend blij mee en trots op.'

Gaan. En met de best zittende beha ooit thuiskomen. Je draagt 'm immers iedere dag, niet?