Dit is waarom de middelste stoel in het vliegtuig straks de populairste wordt

Eindelijk is er een oplossing voor een al jarenlang bestaand probleem.

Meest gelezen

Waar je niét wil zitten tijdens een lange vlucht: de stoel in het midden.

Je hebt geen raam om uit te kijken, je hebt geen gangpad waar je als eerste toegang tot hebt, en je trekt waarschijnlijk ook nog eens aan het kortste eind als het op de armleuningen aankomt. Kortom: je hebt worst of both worlds.

Dat vond Molon Labe Designs, een ontwerpbureau uit Denver, flauwekul, en het besloot er een oplossing voor te vinden. Die vonden ze in de 'Stagger Seat', die er zó uitziet:

Advertisement - Continue Reading Below

In dit ontwerp is de middelste stoel opeens net zo aantrekkelijk als de linker- en rechterstoel, want hij heeft een rits voordelen gekregen die de uiterste stoelen niet hebben.

Zo is hij zo'n zeven centimeter breder geworden dan de andere twee stoelen, zonder dat die andere stoelen kleiner zijn geworden. Doordat de middelste stoel een beetje naar achteren is geplaatst, heeft hij bovendien de armleuningen heel waarschijnlijk voor zichzelf. Hank Scott, CEO van Molon Labe Designs, aan Wired:

Meest gelezen

'If you're in the aisle or window seat, you couldn't possibly steal the entire armrest – your elbows would be behind your back at a weird angle.'

De bredere stoel zorgt er ook voor dat het scherm waarop films te zien zijn, groter is voor de middelste zitter:

Hear, hear!

Inmiddels hebben verschillende grote luchtvaartmaatschappijen interesse getoond in de stoel, maar welke dat precies zijn, wilde Scott nog niet zeggen. Logisch: eerst moeten er nog allerlei veiligheidstesten worden gedaan met de stoel. Naar verwachting kan de stoel, mits hij de testen heeft gehaald, over ongeveer twee jaar worden geïnstalleerd in vliegtuigen.

Zijn we blij om.

Disney Zootopia funny happy laughing joy GIF