De kenner weet: het paard-en-jockey logo is van Ralph Lauren en het krokodillen-embleempje is van Lacoste. Wat je waarschijnlijk niet wist, is dat de krokodil uit het Lacoste-logo met uitsterven wordt bedreigd. Daarom besloot het label een samenwerking aan te gaan met een stel Nederlandse kunstenaars. Het resultaat? Een veiling voor het goede doel; red de krokodil.

           
CROCO-ART
Onder andere Ottograph, Mathieu Nab, Ton Pret, Johan Huijzer en Carin Verbruggen & Ferry Drenthem Soesman veilen hun op de krokodil-geïnspireerde kunstwaar. En de opbrengsten gaan linea recta richting Artis, waar ze het terrarium van de onechte gaviaal gaan aanpassen, zodat ze voor nageslacht kunnen gaan zorgen.

       
Je kunt de kunstwerken nog bekijken tot en met 11 maart in het Aquarium van Artis. Op 12 maart worden de werken in samenwerking met Artis en veilinghuis Christie’s geveild. Meer info vind je op Croco-art.nl.

   
Een tripje naar Londen in het verschiet? London’s Design Museum komt met een expositie rondom shoedesigner Christian Louboutin