Tommy Hilfiger treedt in de voetsporen van modelabels als Versace, Armani en Bulgari, en opent zijn eerste hotel in Miami’s South Beach.

De modeontwerper kocht het Raleigh Hotel voor € 63,8 miljoen in 2014 en heeft plannen om het onderkomen met 109 kamers om te bouwen tot een kleiner luxehotel op basis van lidmaatschap. Hij benadrukte dat het hotel een persoonlijke onderneming in in plaats van een project voor zijn merk, dus de signature colors rood, wit en blauw zullen dus niet met zekerheid in het ontwerp schema verschijnen.

Het boutiquehotel zal 88 grotere kamers hebben, een spa, een sportclub en een restaurant. De prijs van een lidmaatschap is nog niet bevestigd, maar de beginnende hotelier heeft voornemens om hem boven die van buurman Soho Beach House te jagen, die prijzen vraagt van zo’n € 1.800 per jaar. Leden hebben de prioriteit op de kamers en de voorzieningen van het hotel.

De renovatie begint eind dit jaar en duren een geschatte achttien maanden. In de tussentijd is het hotel open voor reserveringen met prijzen die beginnen bij € 396 per nacht, maar dat tarief zal toenemen na de verbouwing.

De modeontwerper heeft plannen om soortgelijke hotels te openen in andere steden: ‘Als je kijkt naar LA, Aspen, New York, Londen: dit zijn allemaal goede steden voor ons en als we de juiste locaties vinden, zullen we uitbreiden hiernaar.’ Opletten dus. 

Bron: Harper's Bazaar.co.uk

Wonen als Tommy Hilfiger kan ook: hij zette onlangs zijn NY penthouse te koop >
Deze hotelkamers zijn ingericht door modeontwerpers