Het Meghan Markle-effect: het bestaat en het is nu al in full effect. Wat het inhoudt: Markle draagt iets, en het is niet uren, maar minuten later uitverkocht.

Zo droeg ze afgelopen vrijdag tijdens haar eerste koninklijke wandeling een tas van het Engelse label Strathberry.

Fashion, Fashion accessory, Street fashion, Event, Handbag, Shopping, Birkin bag, Bag, pinterest
Getty Images

De tas, die 495 pond kost, was binnen elf minuten uitverkocht. Elf minuten!

Bag, Handbag, Product, Brown, Leather, Fashion accessory, Luggage and bags, Material property, Font, Brand, pinterest

Eerder al verkocht een witte jas uit van Line The Label, die Meghan Markle droeg tijdens de fotoshoot voor de officiële aankondiging dat de twee verloofd waren.

Suit, Clothing, Photograph, Formal wear, Tuxedo, Uniform, White-collar worker, Standing, Outerwear, Gesture, pinterest
Getty Images

Ook haar nude hakken van Altazurra verkochten op verschillende sites uit.

Hoe dan ook: Strathberry is uiteraard heel blij met de uitverkochte tas, laat het in een statement weten. 'We are delighted at the news of Meghan and Prince Harry's engagement and wish them all the best for this exciting period. It was a fantastic surprise to see that Meghan selected one of our core Strathberry styles to carry on her first royal engagement,' laat het label weten, en voegt daaraan toe dat de tas volgend jaar weer verkrijgbaar is.