Google? Jawohl. En dat leverde een knap staaltje eyewear op, Google Glass. Een brilletje met ingebouwde camera op één van de glazen, waarmee je digitale beelden en tekst op de wereld om je heen kunt toepassen. Een soort tablet op je neus dus eigenlijk, die je de weg wijst, van allerlei informatie voorziet en wat al niet meer. Het moet niet gekker worden.

AUGMENTED REALITY

Het was voor het eerst dat het futuristische brilletje zich buiten de muren van de technologiewereld begaf. Goed plan van de grote baas van Google, Sergey Brin, om via één van de grootste dames in de modewereld dit technologische hoogstandje in de mode- en lifestylewereld te introduceren. Aan het einde van de show trok Diane de beste man dan ook van zijn front row-stoel om het ererondje over de catwalk mee te lopen. Geinig detail: van het materiaal dat de cameraatjes op de brillen van de modellen opnamen tijdens de show wordt een short film gemaakt die volgende week zal worden uitgebracht.

DE COLLECTIE

Oja, en er was ook nog kleding. Met veel 1001-nachten silhouetten (harembroeken, tunieken met pofmouwen) in verband met het thema 'prinses met zigeunerbloed', natuurlijk slaand op Diane von Furstenberg zelf – ooit getrouwd met een Duitse prins. Ook jurken over broeken (dit najaar al happening), ruches en polkadots passeerden de revue. Kortom: wederom een wapperende, vrolijke en ongetwijfeld goed verkoopbare collectie. Bekijk hieronder de video!

 
> De kleuren: zwart, (ivoor)wit, koraalrood, perzik, turquoise, felgeel, nacht- en lichtblauw, lime- en mintgroen, terracotta en verschillende bruintinten.
> De accessoires: de Google-brilletjes dus, gehakte sandalen met belletjes of grove schakelkettingen rond de enkel, enorme gouden statement oorhangers, grote zeshoekige zonnebrillen, brede metalen tailleriemen, gekleurde plateausandalen, hoekige clutches en kleine handtasjes.
> Haar- en make-up: het haar zwierig los in een middenscheiding, naturelle make-up met een subtiele smokey-eye.

DIANE VON FURSTENBERG S/S 2013 - DE VIDEO