Matthew Williamson X Triumph

Nieuwe week, nieuwe designersamenwerkingen. Het laatst binnengekomen: Matthew Williamson X Triumph.

Triumph zal midden februari voor het tweede seizoen op rij de officiële leverancier van onderkledij op de Londense modeweek zijn. Verspreid over de week zal bij verschillende shows kittige lingerie onder de geshowde kleding uitpiepen. En om dat te 'vieren' vroeg de lingeriegigant meteen een stel ontwerpers een eigen Triumph-setje te creëren. O.a. de populaire Britse designer Louise Gray, Fyodor Golan en Felder Felder hadden wel oren naar zo’n opdracht. En ook (de jubilerende) Matthew Williamson is van de partij. Samen met Triumph ontwierp de Britse designer een custom made beha en broekje.

Advertisement - Continue Reading Below

 

Louise Gray ging vorig jaar nog aan de bak voor Topshop >

 

STRUISVOGELVEREN
‘Ik vond het erg leuk om met Triumph samen te werken voor deze one-off lingerieset,’ laat Williamson aan Vogue UK weten. ‘Ik wilde dat mijn ontwerp zowel glamoureus als flirty zou zijn. Hoewel het gebruikte kant traditioneel is voor lingerie, heb ik een toefje decadentie toegevoegd door middel van bloemenversieringen en struisvogelveren.’

Meest gelezen

 

ONDERBROEKENLOL
De creaties van de designers zullen tijdens Londen Fashion Week in een speciale Maison Triumph pop-up store in Covent Garden tentoongesteld worden, samen met verschillende iconische stukken uit de 127 jaar tellende geschiedenis van het lingerielabel. En om er meteen maar een modisch feestje van te maken, zal ambassadeur van het merk, Helena Christensen, samen met andere mode en beauty-experts present zijn voor Q&A’s met het publiek. Kunstenaar David Longshaw ging aan de bak voor een multimedia kunstinstallatie die in de winkel te bezichtigen is, én Matthew Williamsons limited edition T-shirts met daarop de schets van zijn Triumph-pronkstuk, zullen er worden uitgedeeld aan klanten die meer dan 80 Britse pond (zo'n € 93) spenden. De lingeriesets van de designers worden overigens pas verkocht, of eigenlijk geveild, na afloop van Londen Fashion Week en de opbrengst gaat naar een goed doel.

 

Toevallig in Londen? Je vindt de Maison Triumph pop-up store van 15 tot 19 februari aan 71 Monmouth Street, Covent Garden, Londen.

 

Ook lezen: onze Q&A met Helena Christensen >