Zoals George Clooney en Nespresso onlosmakelijk verbonden zijn, zo is ook Burberry verbonden aan nieuwe technologische snufjes. Livestreamen, Bespoke Service, een 3D-website: Burberry was er als de kippen bij. Om nog maar te zwijgen over Twitter en Facebook. Het komt dan ook niet als verrassing dat het modemerk wederom in de tech-materie is gedoken en een nieuwe samenwerking heeft gevonden.
                 
APPLE X BURBERRY
Wat het geval is? Apple en Burberry hebben vandaag bekendgemaakt dat Burberry gebruik zal maken van iPhone 5s om vóór, tijdens en na de catwalkshow op maandag 16 september in Londen foto's en filmpjes te maken en te delen. Met de superdeluxe iSight-camera van iPhone 5s zullen foto's en filmpjes worden gemaakt van beautytrends en producten, en natuurlijk van wat er allemaal op de catwalk én backstage gebeurt. Allemaal te zien op Burberry.com.
                 
Om even aan te tonen hoe dat er uit ziet, de video onder dit artikel is compleet geschoten met een iPhone 5s. Wij zijn onder de indruk.
           
Gwyneth Paltrow en Stella McCartney lanceren samen een Goop-lijn >
                
TOPSHOP X CHIRP
Maar ook Topshop blijkt niet vies van een fiks staaltje technologie. Sterker nog, de high street-keten zal tijdens hun Londen Fashion Week-show, aankomende zondag (15 september), gebruik maken van ‘Chirp’, een geheel nieuw social media platform. Dit platform deelt media door middel van geluidsgolven. Hoe het werkt? Selecteer op je telefoon een bestand dat je wilt delen en klik op ‘chirp’. Door middel geluidsgolven gepaard met een hoge pieptoon ontvangen mobiele apparaten bij je in de buurt (en met de app) jouw bestand op hun telefoon. Impressive, huh? 
            

youtubeView full post on Youtube