We weten het, het nieuwe jaar is begonnen, dus eigenlijk mogen ze niet meer: lijstjes. Maar omdat we ons zo verheugen op al het moois dat in 2016 komen gaat, maken we voor deze nog een uitzondering:

De spring/summer 2016-shows die het meest populair waren op Instagram.

Instagram en fashion week gingen voor dit seizoen namelijk nog meer hand-in-hand dan voorheen. Van een Misha Nonoo die de traditionele catwalk volledig verruilde voor een ‘show’ op Instagram, tot een Calvin Klein en Dior die na afloop van hun shows voor de aanwezige modepers zogenaamde InstaShoots organiseerden (want dat schiet de kleding toch wat fijner dan op heen en weer lopende modellen). Kortom: the power of the gram was niet te missen.

Instagram bewees dit zelf ook door met wat indrukwekkende cijfers te smijten: zo zou het s/s 2016-modeweekseizoen in totaal 44 miljoen unieke gebruikers hebben bereikt dmv 360 miljoen fashion week-gerelateerde interacties. En dat is dan weer meer dan het driedubbele van de autumn/winter 2014-shows begin 2014.

De foto-app onderzocht vervolgens welke shows nou precies het populairst waren onder Instagram-gebruikers. Deze Top 10 according to Instagram, met de twee favoriete shows van de Kardashian/Jenner-clan bovenaan (toeval?) en een Chanel – zelfs met spetterende Chanel Airlines decor – verrassend lager in de lijst, vind je hieronder:

1. Balmain

instagramView full post on Instagram

 
2. Givenchy

 
3. Christian Dior

4. Chanel

 
5. Diane von Furstenberg

 
6. Polo Ralph Lauren

 
7. Burberry

 
8. Coach

 
9. Kanye West X Adidas

 
10. Jeremy Scott

Bron: Harper'sBazaar.com

Al gehoord? Deze mannelijke celebkid is het nieuwe gezicht van Louis Vuittons dames(!)collectie >