Millennial pink is een kleur. Millennial pink is een beweging. En het is nu ook een grote New York Fashion Week-trend.
Mysterieus meisje
Deze tint doet je denken aan je kindertijd maar is tegelijkertijd chique, vrouwelijk en mysterieus ― alsof je er wel mooi uit wilt zien, maar ook betere dingen te doen hebt. De kleur is al favoriet bij popsterren als Rihanna, CEOs als The Gloss-oprichtster Emily Weiss en Veronique Hyland, de director of fashion features van de Amerikaanse ELLE.
Ook zo fijn: de kleur staat mooi bij alle huidskleuren en zowel bij een make-uploos hoofd als glitterlippen, of allebei. Millennial pink heeft zowel street cred als dat het een praktische kleur is, logisch dus dat ontwerpers de kleur voorlopig blijven gebruiken.
Van poeder- tot biggetjesroze
Ten eerste Mansur Gavriel, met een collectie waarvoor je nu meteen naar de winkel zou willen rennen (om vervolgens aan te sluiten in de wachtrij voor de reservelijst). Tegen de roze achterkant van de catwalk staken maar liefst twaalf (!) poederroze stukken mooi af, waaronder truien, jassen, tassen en schoenen. (Schoenen!) Op hun website staan nog eens twaalf roze items, maar die zijn vast ook snel op.
Maar het bleef niet bij deze show wat milennial pink betreft. Vele catwalks waren bedwelmd met een roze wolk. Scroll naar beneden voor meer looks gespot tijdens de modeweek in New York ― tot nu toe...
Mansur Gavriel: totaal aantal millennial pink-looks (TAMPL) = 12
Sies Marjan s/s 2018: TAMPL = 8
Rebecca Minkoff s/s 2018: TAMPL = 4
Helmut Lang s/s 2018: TAMPL = 4
Zimmermann s/s 2018: TAMPL = 4
Victoria Beckham s/s 2018: TAMPL = 3
Anna Sui s/s 2018: TAMPL = 3
Noon by Noor s/s 2018: TAMPL = 2
Kith s/s 2018: TAMPL = 1
Club Monaco s/s 2018: TAMPL = 1
Dit wil je ook hebben: Asos lanceert een make-uplijn in millennial pink >