Trend op LFW: na millennial pink en Gen-Z geel mogen we ook aan de glitters

Glitters in tijden van globale chaos.

Halpern lente-zomer 2018

Mode reageert op economische en sociale tendensen. Zoals de wereld er nu voor staat, is het daarom niet gek dat we ons vasthouden aan het optimistische millennial pink, het nieuwe Gen-Z yellow of zoals we op London Fashion Week zagen: alles wat glittert.

Hedonistisch nachtleven

Modejournalisten omschrijven de glitters van onder andere Molly Goddard, Simone Rocha, Emporio Armani en Michael Halpern als opgewekte schoonheid te midden van een globale chaos en zien een heropleving van de gloriedagen van Studio 54 en het daarbij horende hedonistische nachtleven.

Dat zou wel een logische verklaring zijn. Immers speelt dat wat niet in het daglicht geaccepteerd wordt zich meestal af in de nacht, afgesloten van hen die afkeuren. Aan de andere kant gaat het steeds beter met de economie en glitters passen goed in het welvaartsrijtje van goud en marmer.

Hoe het ook zij: de glitters van de ontwerpers zijn een welkome afleiding in donkere dagen.

Advertisement - Continue Reading Below

Emporio Armani

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Emporio Armani

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Simone Rocha

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Simone Rocha

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Molly Goddard

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Molly Goddard

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Molly Goddard

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Michael Halpern

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Michael Halpern

Lente- zomer 2018

Advertisement - Continue Reading Below

Michael Halpern

Lente- zomer 2018