Of het een commentaar was op de selfie of juist een bejubeling ervan, effectief was het zeker. In het tijdperk van social media, lijken modeshows alleen nog maar toegespitst op welke show de meeste likes, vines en pins weten te generen, zodat modejournalisten erover zullen schrijven en vooral zodat inkopers het merk in zullen kopen. Welk model maakt de beste backstagefoto? Welk accessoire ging door toedoen van een streetstylefoto direct viral?
Gisteren werd deze strategie door het Italiaanse modeduo Dolce & Gabbana naar een hoger niveau getild. De modellen liepen al selfie'end de catwalk op en af, om vervolgens het internet te domineren met de hashtags #DGselfie, #ITALIAISLOVE en #dolcegabbana. Terwijl de foto's gemaakt werden, werd de selfie tegelijkertijd ook op een scherm in de showruimte geprojecteerd, waardoor voor altijd maar weer bleek hoe online en offline in elkaar overlopen.

Zie hier een overzicht van de leukste (en meest gelikete) selfies.

instagramView full post on Instagram