Het Zweedse label en Candy-redacteur Luis Venegas creëerden samen een capsulecollectie met drie androgyne shirts in crêpezijde en Italiaans denim; stonewashed of gebleekt.

Acne werkte ook al samen met Lanvin >

Het klikte meteen tussen Luis Venegas en Acne’s creative director Jonny Johansson. Johansson vertelt Vogue.co.uk dat ze beide in de mode werken om zichzelf te vermaken en lol te trappen. Daarnaast delen de heren een bepaalde openmindedness.

De collectie is gebaseerd op dat waar Acne altijd al sterk in is: het verkennen van het spanningsveld tussen mannelijk en vrouwelijk, en de grens tussen beide overtreden.

Omdat de ontwerpen gebaseerd zijn op de cowboybloes hebben alle drie de modellen een naam gekregen uit Venegas’ lievelingsprogramma Dynasty: Alexis, Sammy Jo en Krystle.

Vanaf oktober verkrijgbaar, bijvoorbeeld bij de Acne-winkel in Amsterdam >

Of in de Acne Studio in Antwerpen >

Natuurlijk kun je ook online terecht, in Acne’s vernieuwde webshop >