Biba werd begin begin dit jaar door het Engelse warenhuis House of Fraser opgekocht, nu wordt Biba met vernieuwde look én een verse webshop wederom op de kaart gezet.

IN ‘T KORT
Biba, in 1964 opgericht door Barbara Hulanicki, was in de sixties een begrip: stijlvolle mode voor een zeer fijn prijsje. Wat begon als een klein postorderbedrijf, groeide na baanbrekende successen als het roze look-a-like Brigitte Bardot jurkje, uit tot een warenhuis met zeven verdiepingen. Het label mocht zelfs Twiggy tot een van haar vaste klanten rekenen. Helaas liep het in 1975 niet meer zo lekker en was Biba genoodzaakt te stoppen.

BACK IN BUSINESS
Nu, ruim 35 jaar later, wordt er opnieuw leven in het modehuis geblazen. Met de geheel vernieuwde lijn – uiteraard met signature sixtieslook – en model Daisy Lowe als gezicht van de campagne. Morgen 9 september gaat het gebeuren.

Daisy Lowe voor Louis Vuitton >

Vanaf morgen online te koop via www.mybiba.com. Of ze ook naar Nederland verschepen is nog even een mysterie. Duimen maar.