De hele wereld is in shock over de heftige aardbeving en tsunami in Japan op 11 maart 2011. Ook ontwerper Paul Smith leeft mee met Japan. Hij vertelde met een zucht aan Vogue: ‘We zijn opgelucht dat geen van onze medewerkers in Japan zijn of haar leven heeft verloren of gewond is geraakt als gevolg van de aardbeving en de tsunami.’

Viktor & Rolf, Fendi, Missoni en vele andere ontwerpers hebben steunbetuigingen voor Japan naar ELLE gestuurd >

Met 138 winkels is Paul Smith de meest succesvolle Europese ontwerper in Japan en voelt zich emotioneel ontzettend betrokken. Na de verschrikkelijke ramp heeft de designer elke dag contact gehad met zijn Japanse hoofdkantoor in Tokio om er zeker van te zijn dat alles goed gaat.

Behalve dat de ontwerper zo emotioneel betrokken is, zal hij ook fysiek zijn steun betuigen. Vanavond spreekt de beste man op het Foreign Press Association event – een evenement in Londen ter ondersteuning van Japan – voor Japan Tsunami Appeal (het Britse Rode Kruis dat naar Japan is afgereisd). Eind april reist Paul Smith himself naar Tokio om zijn Japanse medewerkers een hart onder de riem te steken.

Het CFDA zet een speciale online veilig op touw voor de slachtoffers in Japan >