Na Lanvin, Fendi, Missoni en Stella McCartney stort nu ook Versace zich op het modebewuste grut. Het label komt met een nieuwe kledinglijn gericht op kids tussen de nul en twaalf jaar.


Kneitergoede combi: een Versace-outfit en een mödisch karretje van Missoni voor Bugaboo >


BABY ROCK ‘N ROLL
‘Het is een high-end, stijlvolle en kleurrijke collectie, met een tikje rock ’n roll’, laat Gian Giacomo Ferraris, CEO van Versace SpA, weten aan WWD. Versace zou Versace niet zijn als de iconische symbolen van het label – Griekse ornamenten en de Medusa – niet op een creatieve manier verwerkt worden in de stoffen.


Alber Elbaz ontwierp ook een lijn speciaal voor kids >


VERSACE YOUNG VS YOUNG VERSACE
Overigens is het niet de eerste keer dat Versace met een kinderkledinglijn komt. Het label startte eens met Versace Young, maar deze lijn werd in 2004 stopgezet. Ditmaal zijn de verwachtigen van de lijn torenhoog. Ferraris geeft op WWD aan dat de lijn binnen vijf jaar zo’n 30 miljoen euro waard zal zijn.


Wild geworden moeders moeten nog even wachten met het aanschaffen van een Young Versace; in de lente van 2012 wordt de collectie gepresenteerd. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de schetsen.