Het miljoenenmerk Jimmy Choo is eindelijk in handen van een nieuwe eigenaar. Maandenlang werd er gespeculeerd wie de gelukkige bieder zou worden op het label van schoenengoeroe Tamara Mellon.

Even een resumeetje: de meest interessante tussen de geïnteresseerden was toch wel Mr. Choo himself. De oprichter van Jimmy Choo is sinds 2001 mede-eigenaar-af, maar bleek nu toch wel interesse te hebben. Later bleek de beste man toch niet over genoeg duiten te beschikken en werd luxeconcern LVMH getipt als de grote kansmaker.

Lees waarom Jimmy Choo ook alweer te koop werd aangeboden >

EENMAAL, ANDERMAAL…
Niets blijkt echter minder waar. Vandaag bereikte ons het nieuws dat luxury group Labelux haar portfolio aanvult met Jimmy Choo. Zij kocht het naar verluid voor 525 miljoen Britse pond over van TowerBrook Capital dat tot nu toe Jimmy Choo onder haar hoede had. Meer dan het dubbele van het bedrag dat TowerBrook vier jaar geleden voor Jimmy Choo moest ophoesten. Geen verkeerde deal, lijkt ons zo.

TAMARA MELLON

Tamara Mellon gaat onder Labelux ook gewoon weer aan de bak als creative officer, net als CEO Josh Shulman. ‘Ik ben ontzettend trots op alles wat we in de afgelopen vijftien jaar hebben bereikt’, vertelt Mellon op ELLE.uk. ‘Ik ben blij dat we nu deel uitmaken van Labelux; een partner waar ik van weet dat ze dezelfde waarden en passie delen en dat ze de ambitie hebben nog groter te groeien in de luxury industry.’

Tot nu toe heeft Labelux modemerken Derek Lam en Bally onder haar hoede en ook sieradenmerk Solange Azagury-Partridge.

Lady Gaga bood onlangs een deel van haar garderobe te koop aan voor het goede doel >