Hoezee voor Jimmy Choo. Het o-zo bekende schoenlabel viert dit jaar haar vijftiende verjaardag en lanceert daarom een speciale capsule collection, een gloedjenieuw koffietafelboek én een fonds voor women’s issues. Geen halve maatregelen dus.

ICONEN
Vanochtend heeft ’t hoofd van Jimmy Choo, Tamara Mellon, de speciale Icons-schoencollectie gelanceerd. De ontwerpen voor de vijftien ‘nieuwe’ heels komen uit het archief van Choo, maar de meeste designs kregen wel een moderne update.

Ken je bijvoorbeeld nog de Feather-pump, die Sarah Jessica Parker droeg in één van de eerste Sex and the City-afleveringen? Of de Macy, die veelvuldig op de rode loper wordt gedragen door o.a. Natalie Portman? Wij worden nu al hebberig.

Al gehoord? Lily Allen is getrouwd – toch niet in Chanel! – én zwanger >

Goedkoop zijn de limited edition-voetjuwelen niet – van € 590 tot een whopping € 2.618 – maar tien procent gaat wel naar de nieuwe Jimmy Choo Foundation dat geld inzamelt voor vrouwen in nood.

‘Ik wil helpen om erge zaken als seksisme, ongelijke lonen, huiselijk geweld en de seksslavenindustrie te tackelen.’ Aldus Tamara Mellon aan WWD.

Tenslotte komt er in november ook nog een nieuw fotoboek uit, Jimmy Choo XV, dat ingaat op de geschiedenis van ‘t bekende schoenlabel.

Eenmaal, andermaal… Jimmy Choo werd onlangs voor zo’n 525 miljoen Britse pond eigendom van luxury group Labelux >