Designers opgelet: Naomi Campbell is in the house. De catwalkdiva kruipt achter de tekentafel voor een lente/zomer 2012 jeanscollectie voor het Italiaanse Fiorucci.

BACK IN THE DAYS
Misschien moet je even (diep) in het geheugen graven, helemaal terug naar de jaren zeventig en tachtig. Toen het denimmerk – herkenbaar aan de twee zoete lieve engeltjes – niet uit het straatbeeld was weg te denken. Volgens The New York Times was de Fiorucci-shop in New York destijds dé hotspot waar hip feestend Manhattan samenkwam. Een soort Studio 54, alleen dan overdag. Een jonge Marc Jacobs herinnert zich nog goed hoe hij zijn oma meesleurde naar de winkel om een gloedjenieuwe jeans van Fiorucci voor hem te kopen.

Hoera! Versace is de nieuwe gastdesigner voor H&M >

NAOMI CAMPBELL FOR FIORUCCI
Afijn, anno 2011 strikt het jeanslabel topmodel Naomi Campbell voor het ontwerpen van een jeanscollectie. In de hoop deze glorieuze tijd te kunnen evenaren.

Ho. Stop. Naomi ontwerpt jeans? Een revolutionaire combinatie, aangezien het model zelden tot nooit in jeans wordt gespot. Zie daar de twist in het verhaal: het topmodel zal géén vrouwenjeans ontwerpen, maar spijkerbroeken voor heren. De collectie wordt één dezer dagen tijdens Milaan Men’s Fashion Week getoond. We zijn benieuwd.

PS - Hubby Vladimir Dornin gaat de ‘Naomi for Haïti Lotus Evora – die hij kocht voor een half miljoen en waar nog nooit in is gereden – veilen voor de Edeyo Foundation. Deze organisatie haalt geld op voor het bouwen van scholen in Haïti.