Wat was het naar. In 2009 werd het iconische label Christian Lacroix falliet verklaard, omdat de rekeningen niet meer betaald konden worden. Tja, haute couture en de kredietcrisis bleken geen goede match. En zo werd op 7 juli 2009 Lacroix’ laatste couture-show gehouden.

COMEBACK
Maar! Na regen komt zonneschijn en het Franse label lijkt een heuse comeback te maken. Zo ging Lacroix aan de slag met een kinderlijn en ontwierp het label onlangs een meubelcollectie. Nog meer goed nieuws: samen met ‘t Franse lingeriehuis Lejaby is Lacroix ook aan de slag gegaan met een lingerie- en badkledinglijn, die vandaag werd onthuld.

‘Omdat we voorlopig geen dameskleding maken bij Lacroix, dacht ik dat ’t een goede start zou zijn om te beginnen met kleding die dames ónder kleding dragen,’ verklaart Lacroix’ creatief directeur Sacha Walckhoff aan WWD. ‘We beginnen met lingerie en ik hoop dat ‘t in de toekomst mogelijk is om daaroverheen ook onze kleding te kunnen dragen.’ Aldus Walckhoff.

Hoezee! Donatella Versace is de nieuwe gastdesigner van H&M >

Wat we van de nieuwe lijnen kunnen verwachten? ‘n Heerlijke overdaad aan romantische bloemenprints, perfect zittende cups, veel strepen en felle kleuren. Prijzen lopen van € 150 tot € 250.

En er is meer! Zo wordt as we speak de eerste mannencollectie van Christian Lacroix onder Walckhoff geshowd in Parijs en zullen daar ook de eerste zonnebrillen voor mannen tussenzitten. Na deze eerste stappen komen dit jaar ook lederwaar, sieraden en horloges van Lacroix uit. ‘n Zeer goed nieuw begin, lijkt ons zo.

Pssst… Azzedine Alaïa heeft de baan als creatief directeur bij Dior afgewezen >