Zet twee Italianen bij elkaar achter de ontwerptafel en je kunt wel raden wat je krijgt. Bling? Zeker. Leer? Natuurlijk. Een aardige vleug sexy? Si, si. Bedenk daarbij dat ontwerpster Alessandra Facchinetti niet de minste is – want, voormalig creatief directeur bij Valentino en Gucci – en een zeer knappe lijn is geboren.


UNIEK
Pinko-oprichter Pietro Negra hengelde de Italiaanse Alessandra Facchinetti binnen om haar moderne en unieke kijk op mode. Vandaar ook dat de nieuwe ready-to-wear collectie tot Uniqueness is gedoopt. Daarbij houdt Facchinetti geen rekening met de seizoenen. Sneeuw of zonneschijn: ieder stuk is uniek en kan dus te allen tijde gedragen worden.


Pssst… Gaat Christina Hendricks badpakken ontwerpen? >

De 39-jarige Alessandra Facchinetti maakte in 1994 haar debuut bij Prada als artistiek coördinator van Miu Miu. Na zeven jaar switchte ze van ontwerptafel en volgde in 2004 Tom Ford op bij Gucci. In 2008 kreeg de Italiaanse de loodzware taak om in de voetsporen van Valentino himself te treden bij z’n label. Helaas ging dit niet geheel volgens plan en kon Facchinetti na een jaar haar ontwerppen neerleggen, omdat ze te veel van de ‘Valentino-archieven’ zou afwijken.

Tijd voor een comeback dus. ‘Ik ben enorm enthousiast om de kans te krijgen om aan zo'n vernieuwend en onconventioneel project te werken.’ Jubelt Facchinetti in een verklaring.

Het is nog wel even wachten op de eerste glimp. De lijn wordt gelanceerd tijdens de aanstaande Parijse modeweek, en is direct na de lancering online verkrijgbaar via de site van Pinko.


Bekijk hier de nieuwe modecampagnes voor winter 2011/2012 >