Wees gerust, het denimlabel heeft haar o-zo geliefde jeans nog niet aan de wilgen gehangen. CEO Jeff Rudes vond het gewoon tijd voor iets nieuws. Erbij natuurlijk. ‘We willen onszelf niet langer alleen als jeanslabel zien’, laat hij weten aan WWD.

J Brand bundelde eerder krachten met modeontwerper Christopher Kane >


SPORTBRAND
En dus besloot het denimlabel, eh modelabel, zich op casual modewaar te storten. Maar! De nieuwe collectie van J Brand is natuurlijk in geen enkel opzicht te vergelijken met labels als Seven For All Mankind, Joe’s Jeans en True Religion, die eveneens de stap van jeans naar complete kledinglijn maakten. J Brand zet in op de ietwat kapitaalkrachtigere consument. Voor een item betaalt u een bedrag tussen de € 140 en € 1038.


In de collectie o.a. een pigment-geverfde linnen trui, een geplooide chiffonrok, een cropped khaki mackintosh jas en een handgebreide bolerotrui.


Liefhebber in het bezit van een goedgevulde portemonnee? Nog even geduld, de collectie komt pas uit in 2012.


Toch meer een denimliefhebber? Amsterdam is een denimstore rijker: Amsterdams Blauw >