Zo moet men bij Alexander McQueen hebben gedacht. En om maar meteen met de deur in huis te vallen, dat betekent goed nieuws voor ons: vanaf nu verscheept de webshop van AlexanderMcQueen.com niet meer alleen naar de UK en US, maar naar alle landen in Europa. Ja echt, óók naar Nederland dus.

De vernieuwing van de website hield namelijk onder andere het uitbreiden van het e-commerse platform in. Inclusief een speciale scarf boutique, waar voornamelijk de welbekende skull scarf alom vertegenwoordigd is. Verder biedt de nieuwe site een keur aan catwalkvideo’s, showbeelden, lookbooks en tussencollecties. Het uiteindelijke doel is het gehele McQueen-archief aan catwalkbeeldmateriaal én beeld van andere projecten op de site vast te leggen, voor de nodige merkbeleving naast shopplezier. Via de button My McQueen kunnen bezoekers (campagne)beelden delen op hun eigen website of via social media. Slim.

 
Handig: de McQ-collectie – de goedkopere lijn van McQueen – kreeg haar eigen micro-site, met ook een eigen My McQ-optie en webshop.

De a/w 2012-collectie van Sarah Burton voor Alexander McQueen al gezien? >

 
WORLD OF KARL
Ook Karl Lagerfeld vond het wel eens tijd worden voor een nieuw digitaal prikbord. En zo geschiedde. De vernieuwde website Karl.com is nu een waar walhalla voor Lagerfeld-lovers. Naast lookbooks en een webshop, waar binnenkort ook menswear, parfums en de debuterende herfstlijn Karl Lagerfeld Paris verkrijgbaar zullen zijn, heeft de site een sectie genaamd World of Karl.

 
Hier kun je de designer via persoonlijke tips beter leren kennen (waar koopt-ie zijn paper and art supplies, wat is zijn favoriete sieradenwinkel, naar welke opticien gaat-ie?). Bezoekers kunnen hier ook making of-materiaal van shoots vinden, interviews en meer videomateriaal en op de hoogte blijven van – een waslijst aan – side projects van de designer. Bovenaan de agenda: het gastredacteurschap van 't meinummer van French Architectural Digest. Geinig zijn vooral de Cruijffiaanse oneliners die Karl op de site achterliet: ‘If someone gives me a to-do list, I say ‘Thank you, this is nice. One needs things to throw in the wastebasket’’.

 
Minpuntje: de webshop op de site verscheept nog immer niet naar les Pays Bas, maar: dat staat wel op de – daar is-ie weer – to do-list.

Nieuw op het wereldwijde web: DiorMag; een kersvers digitaal tijdschrift van Christian Dior >