Oude liefde roest niet. Dus slaan Guess en Claudia Schiffer wederom de handen ineen voor een gloednieuwe campagne.

TERUG IN DE TIJD
Het Amerikaanse kledingmerk charterde het topmodel als het gezicht voor de 30th Anniversary Collection. Want jawel, Guess was degene – of beter gezegd Ellen von Unwerth – die het plaatje van Claudia schoot dat haar o-zo bekend maakte. Negentien lentes jong en alleen in een zwartkanten bustier deed ze menig hart sneller kloppen et voilà, een topmodel was geboren. Bovendien gingen de verkoopcijfers van Guess pardoes flink omhoog. Een goeie combi, kun je dus wel stellen.

Dit keer staat Claudia Schiffer dus model voor een hagelnieuwe jubileumcampagne. Met de slogan ’30 sexy years’ in gedachten, showt het inmiddels 41-jarige model – ja, deprimerend maar waar, ze is al 41 en ziet er zo uit – Guess-items die door verscheidene beroemde gezichten zijn gedragen. Zo komt er een wijd V-hals shirt langs dat werd geshowd door Anna Nicole Smith, jeans met een afgeknipte tailleband à la Adriana Lima en een mouwloze zwart-wit geruite top van Eva Herzigova.

 
Marion Cotillard staat wederom model voor de Lady Dior-tassen >

Schiffer is in ieder geval in haar nopjes: ‘Guess zal altijd een speciale plek in mijn hart hebben en ik ben enorm blij dat we 23 jaar later nog steeds zo succesvol kunnen samenwerken. Het schieten van de nieuwe Guess-campagne voor haar dertigjarig bestaan was alsof ik terug in de tijd ging. Het bracht zo veel mooie herinneringen boven en ik vond het erg leuk om weer samen te werken met Ellen en Paul.’