En dat viert het merk, zoals het iemand op leeftijd betaamt, lekker rustig. Geen wilde feestjes of rondreizende events. Nee, Ray-Ban koos voor een capsulecollectie met bijbehorende campagne, in het teken van de rijke historie van het merk. Een lesje brillengeschiedenis dus.

De hoofdrol is natúúrlijk weggelegd voor Ray-Bans allereerste aviator-zonnebril uit 1937; de militaire pilotenbril waar het allemaal mee begon. De capsulecollectie, genaamd Ambermatic, bestaat uit vier verschillende aviators met lichtgevoelige photochromic gele lenzen, waarbij de mate van verduistering afhangt van het licht en de temperatuur in je omgeving. In juni liggen de glaasjes in de schappen voor zo’n € 170.

Wist u dat... Francisco van Benthum een brillencollectie voor Specsavers heeft gemaakt? >

NEVER HIDE

Onder het motto ‘Never Hide’ startte deze maand Ray-Bans Legends-advertentiecampagne, waarvoor fotograaf Mark Seliger zeven verschillende beelden maakte die de zeven historische momenten in de bestaansgeschiedenis van Ray-Ban ‘vertellen’. Van een Ray-Ban-dragend gay-koppel hand in hand in de jaren vijftig tot een blanke rapper die optreedt voor een Afro-Amerikaans publiek in de jaren negentig; Ray-Ban nam hierbij duidelijk geen blad voor de mond. Vinden wij leuk.

BEBRILDE HELDEN

Op de planning staat tevens een limited edition boek met daarin essays van influencers als Neptunes’ Pharrell en Iggy Pop, genaamd Legends: Untold Stories. Daarnaast staan er ook achttien unieke foto’s van historische figuren met Ray-Ban bril op de neus in het boek (onder hen Marilyn Monroe, James Dean, John F. Kennedy, Andy Warhol en Michael Jackson). Helaasch is dit pareltje alleen te bemachtigen door VIP-klanten van het merk, maar op de Nederlandse website van Ray-Ban vind je alle campagnebeelden terug én kun je je eigen Ray-Ban-foto met jouw Ray-Ban-verhaal delen.

Gespot: Kate Bosworth met Westward Leaning-bril >

Voor de liefhebbers: de trailer van Top Gun. De film die de aviator wereldwijde faam bracht...

youtubeView full post on Youtube