Even uitleggen. ‘Bully’ is een documentaire van The Weinstein Company die nu in de Amerikaanse bioscopen draait. In de docu komen vrij schokkende beelden voorbij van kinderen die gepest worden en wat de gevolgen hiervan zijn. Het doel? Meer aandacht voor heftige pesterijen.

ANTI-BULLY SHIRTS
Goede zaak, vindt ook ontwerpster Rachel Roy en dus komt ze nu met speciale anti-bully shirts op de proppen. De twee T-shirts, waarop de slogan 'bullying is never fashionable’ prijkt, gaan vanaf vrijdag onder de hamer op charityfolks.com/Bully. De volledige opbrengst gaat naar Facing History and Ourselves, een non-profit organisatie die preventietraining biedt aan leraren en opvoeders omtrent pesten.

Tom Ford gaat ook de strijd aan met pestkoppen >

‘Als ontwerper heb ik de luxe om een product te kunnen creëren waarmee mensen zich uit kunnen drukken,’ verklaart Rachel Roy aan WWD. ‘Deze shirts doen precies dat. Zij geven luid en duidelijk de boodschap af dat pesten een groot probleem is dat zo veel aandacht moet krijgen als mogelijk is.’

 
Eerder sprongen ook al sterren als Tommy Hilfiger, Meryl Streep en Ellen DeGeneres in de bres voor de anti-pest campagne.