Even voorstellen: de La Rue tote bag van alligatorskin, hoofdrolspeler in de nieuwste campagne van het Parijse modehuis Nina Ricci. Oh en model Kati Nescher mocht ook meedoen. Het kunstwerkje, met fotografiewerk van Inez Van Lamsweerde en Vinoodh Matadin, is met recht op een opvaller te noemen tussen de andere autumn/winter 2012 modecampagnes die momenteel binnendruppelen.

JO RATCLIFFE

Naast het feit dat de dokterstas zo’n grote rol kreeg toebedeeld – mikt Nina Ricci op een it-bag status à la Mulberry’s Alexa bag? – benaderde creatief directeur Peter Copping de bekende Londense illustrator Jo Ratcliffe voor de geïllustreerde bloemen op het plaatje. En uit die samenwerking is nu ook een soort mini-expo voortgekomen; de hele maand oktober van dit jaar zal werk van Ratcliffe te bewonderen zijn in de Nina Ricci-winkels in Parijs en Dubai.

 
Het La Rue-campagnebeeld zal, net als de ready-to-wear campagnebeelden van Nina Ricci, in september in de bladen verschijnen. In die maand zal de La Rue ook in de schappen liggen. One to watch dus, die buidel!

 
Pssst... Peter Copping liet aan WWD weten dat er flink wat plannen zijn voor meer Nina Ricci stores wereldwijd. Zou een shop in Nederland ook in de pijplijn zitten?

Zien: de Nina Ricci a/w 2012-collectie >