De rechtszaken in modeland houden de gemoederen goed bezig. Alexander Wang is net vrijgesproken van aanklachten, won Gucci van Guess en Christian Louboutin probeert nog steeds alle rode-zolen-copycats in de kraag te grijpen. En ook Chanel wil haar Franse merk schoon houden van inbreuk.

PUUR ZAKELIJK
Wat er precies is gebeurd? Chanel is wereldwijd alom geliefd als het om de kleding, parfums, lakken en legio andere luxury goods gaat. Laat een man in het plaatsje Seoul in Zuid-Korea dat lijstje nou nét niet compleet genoeg vinden. Hij besloot een heuse Chanel Business Club te openen. Bij Chanel waren ze daar uiteraard niet zo blij mee en sleepten de man voor de rechter.

Volgens het luxe merk brengt de Business Club schade aan de naam van Chanel en aan het onderscheidend vermogen van het merk. Chanel is immers een high fashion merk, geen naam die je te pas en te onpas op gevels mag gooien. Dat is niet echt lekker voor het imago. Chanel heeft het zaakje gewonnen en de schadevergoeding bedraagt precies de winst die het bedrijfje had gemaakt, namelijk $8.800. Zo, opgeruimd staat netjes.

Zien: Chanel a/w 2012 @ Parijs Fashion Week >