In februari lanceerde Dior het digitale tijdschift DiorMag, met ins en outs over de nieuwste Dior-geuren en -campagnes en zelfs een livestream van de autumn/winter 2012-show. Het online blaadje tikte onlangs de 2.6 miljoen bezoekers aan. Reden genoeg voor uitbreiding, in de vorm van een printversie van het tijdschrift.

WAAR EEN WIL IS…
‘It’s not a catalogue,’ zegt Sidney Toledano, big boss van Dior op WWD.  Het is ‘the mood of the company right now’. Het eerste fysieke nummer zal uit 110 pagina’s bestaan en bevat shoots van onder andere topfotografen Patrick Demarchelier en Jean-Baptiste Mondino. Daarnaast kan een interview met de kersverse Dior-ontwerper Raf Simons natuurlijk niet ontbreken. En fijn voor het andere geslacht: ook mannenmode komt aan bod.

KLEINE KANTTEKENING

Het nieuwe modeboekje – dat twee keer per jaar uit zal komen, te beginnen op 10 september aanstaande – is helaas voornamelijk bedoeld voor directe klanten van het mode- en beautyhuis. Bummer. Gelukkig blijft het online magazine gewoon in de lucht en de echte Dior-fan zal er vast zijn hand wel op weten te leggen…

Al gezien? Dior maakt een documentaire-reeks >