‘Eén en één is twee’, moet sieradenontwerper Eddie Borgo hebben gedacht toen hij zijn hersens kraakte over wie-o-wie zijn herfst/winter-collectie aan de man moest gaan brengen. Want luisterde hij tijdens het ontwerpproces niet de ganse dag naar het nieuwe album van The Kills? Eureka! En zo kwam het dat de mooie Alison Mosshart, frontvrouw van de succesvolle Amerikaans/Britse band, vandaag de dag op Borgo’s campagnebeelden skittert.

 
De nieuwe collectie van Borgo – die Alexa Chung en Diane Kruger tot zijn clientèle mag rekenen – is deels geïnspireerd op The Big Apple en de spoorwegen, tunnels en technische systemen die deze stad bijeen houden. Daarnaast liet de designer zich inspireren door die paar mensen die de cultuur van New York City bepalen (mensen zoals Alison) en de manier waarop muziek de houding en de mening van mensen inkleurt. ‘Alison could not be a better representation of rock music today (…) She is a bona fide rock 'n' roll star,’ liet Borgo Style.com weten. En inderdaad: Alisons punky stijl (ze is met regelmaat te spotten in jassen met luipaardprint, skinny’s en met felgekleurde lokken) past als een dekseltje op een doosje bij de nieuwe (rock 'n' roll-) collectie van Borgo.

 
KATE LANPHEAR
Celebs slash modejournalisten en eveneens stadse dames als Giovanna Battaglia (Vogue Italia), Cecilia Dean (Visionaire magazine) en Kate Lanphear (ELLE USA), gingen Alison al voor als gezicht voor Borgo’s juwelen. Laatstgenoemde was degene die Alison tijdens een etentje in Parijs aan de sieradenontwerper voorstelde. Helemaal nieuw in de modewereld is Alison niet. Zo greep ze zo nu en dan al wel eens een modellenklusje aan, wordt ze door velen gezien als stijlicoon en nam ze in april 2011 deel aan Vogue.co.uk's ‘Today I'm Wearing’-feature, waarvoor ze een maand lang iedere dag haar outfit deelde met de wereld.

Glee-ster Lea Michele is het nieuwste gezicht van L'Oréal Paris. Omdat ze het waard is waarschijnlijk >