In de categorie ontwerpers die eens iets anders wilden ontwerpen dan mode: Armani (een Armani-tv), Hermès (de Hermès-fiets), Gucci (de Gucci-auto) en Karl Lagerfeld (wat heeft-ie eigenlijk nog niet gemaakt? Champagneglazen, een hotel, helikopters en een pop-up haarsalon). En nu dus Giles Deacon, met z’n eigen wasmasjien.
 
GROTE WASJES…
En hé, wij snappen de logica. De wasmachine komt in ieders dagelijkse moderoutine voor – na kleding drágen, volgt tenslotte wassen. ‘Deze samenwerking heeft me de kans gegeven mijn ontwerpen toe te passen op interieur, al werkend met de besten op technologiegebied,’ aldus Deacon op Stylebistro.com.
 
Hebben? Moet je wel een paar knaken neertellen: het ding kost ruim 1500 euro en is verkrijgbaar bij het Britse warenhuis John Lewis.

Al gezien? Mary Katrantzou komt met een collectie voor denimlabel Current/Elliott >