We meldden eerder al dat Louis Vuitton on a roll is wat betreft institutionele campagnes. Na de core value-campagnes, met daarin o.a. Angelina Jolie, Muhammad Ali en Michael Phelps is het modehuis nu helemaal into The Art Of Travel. Geïnspireerd op deze expositie in Shanghai over de reiskoffergeschiedenis van het label, start Louis Vuitton nu een multimediacampagne, waarin, naast model Arizona Muse, Louis Vuitton-reistassen centraal staan.

 
L’INVITATION AU VOYAGE
Fotografenduo Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin tekende voor de zes verschillende campagnefoto’s en jawel, er kon ook een allereerste TV-reclame voor Louis Vuitton vanaf. In ’t Hitchcock-achtige filmpje zien we Arizona met golvende bob op ’n geheime missie in het Louvre, op de voet gevolgd door een hete hunk. Met behulp van een sleutel die aan een ketting om haar hals hangt, opent ze – onder toeziend ook van Mona Lisa – een Vuitton-hutkoffer en haalt er een geheime brief uit tevoorschijn, om er vervolgens in een heteluchtballon tussenuit te knijpen. Een uitnodiging om te reizen, met een sleutel als symbool dat – net als reizen – toegang biedt tot  ‘pathways of knowledge, initiation, mystery and curiosity,’ legden Inez en Vinoodt over de film uit aan WWD.

De knappe tas die Arizona in de tussentijd stevig in haar knuistjes houdt is een Speedy handbag met het LV-monogram erin gedrukt en een limited edition sleutelhanger, waar er slechts duizend van worden gemaakt. Instarten maar!

Even terugblikken: de Louis Vuitton s/s 2013 show van afgelopen Parijs Fashion Week >

 
LOUIS VUITTON - L’INVITATION AU VOYAGE

youtubeView full post on Youtube