Cacharel is bezig met een herpositionering die flink wat veranderingen teweeg brengt. Zo krijgt het Franse label een nieuwe CEO én een nieuwe naam en worden binnenkort lagere prijzen gehanteerd. Reden? Tegenvallende winst in 2011.
   
Enfin. Een nieuwe naam dus. Cacharel zal vanaf de wintercollectie 2013-2014 omgedoopt worden tot Cacharel Paris. Dit geldt voor zowel de mannen- als vrouwen- en kinderlijn. Aan het hoofd van het Franse label staat de gloednieuwe CEO: Richard Alibert. Alibert deed onder andere mödische werkervaring op bij het eveneens Franse modehuis Céline.
   
Ook Yves Saint Laurent veranderde van naam >
   
MINDER DUUR
En nu het – voor de consument – beste gedeelte van de herpositionering: Cacharel Paris wordt minder prijzig. Vanaf het volgend winterseizoen verlaagt het label de prijzen met maar liefst dertig tot veertig procent. Ondanks alle veranderingen blijft het designerduo Ling Liu en Dawei Sun ontwerpen voor Cacharel Paris.
  
Is voormalig Céline-designer Ivana Omazic de nieuwe aanwinst van Maison Martin Margiela? >