Na grote namen als Natalia Vodianova (vorig lenteseizoen) en Petra Němcová, op de film gezet door niemand minder dan James Franco (afgelopen najaar), is het nu de beurt aan Kate Moss om het schoeisel van het Amerikaanse label aan de man te brengen. Een kleine primeur voor het merk, want hoewel Miss Moss al een carrière achter de rug heeft waar je u tegen zegt, is het de eerste keer dat ze in een schoenencampagne van een Amerikaanse designer schittert.

Vriend van het merk en topfotograaf Mario Testino tekende – overigens net als bij Burberry – voor de (zwart-witte) kiekjes, waarvan Stuart Weitzman alvast wat behind the scenes-materiaal doneerde aan onze collega’s bij ELLE.com.

‘Ik heb een leuke tijd gehad tijdens het schieten van de Stuart Weitzman-campagne en ik ben heel blij dat ik het gezicht van het merk ben dit seizoen,’ liet Kate aan ELLE.com weten. ‘Werken met Mario Testino is altijd leuk, en het was fantastisch om Stuart te ontmoeting op de set.’

ALL IN THE FAMILY

Ook Riccardo Tisci charterde Kate voor zijn nieuwste campagnes. De Givenchy-designer zocht het voor zijn spring-campagnes namelijk lekker dicht bij huis. Naast goede vriendin Kate, mochten ook Mariacarla Boscono, Francisco Peralta, Marina Abramovic, Jared Buckhiester en Jose Maria Manzanares komen opdraven. Op Boscono na, allemaal voor het eerst boegbeeld voor het modehuis, maar al tijden goed bevriend met Givenchy’s creatief directeur. De foto’s, geschoten door Mert Alas en Marcus Piggott en gestyled door Carine Roitfeld, zijn nog niet allemaal vrijgegeven, maar we houden je op de hoogte.