Het Parijse modelabel Maison Kitsuné is niet vies van een samenwerking op zijn tijd. Zo sloeg het merk al eens de handen ineen met Colette, Petit Bateau, Pierre Hardy en zelfs Mackintosh. Next in line: zonnebrillenmerk Oliver Peoples.

PARIJS EN TOKYO
De twee lanceren samen een mini-collectie, bestaande uit slechts twee zonnebrillen, geïnspireerd op de jaren vijftig van de vorige eeuw met de namen Paris en Tokyo. De Parijse versie heeft een frame dat vervaagt van donker naar lichtbruin en roze glazen. Tokyo daarentegen kreeg een tortoise frame met multifunctionele gele glazen, die – lekker retro – open kunnen worden geklapt. Saillant detail: Masaya Kuroki, ontwerpster en mede-eigenaar van Maison Kitsuné, werd voor de naamgeving van de twee brillen geïnspireerd door het idee dat Los Angeles, waar Oliver Peoples vandaan komt, de perfecte plek – omdat het er tussenin ligt – zou zijn tussen Parijs en Tokyo in.

Hebben? De brillen zijn vanaf 14 februari te koop (€ 416 voor Tokyo en € 335 voor Parijs) in Maison Kitsuné-winkels in New York en, hoe kan het ook anders, Parijs en Tokyo en in de Oliver Peoples-winkels wereldwijd. 

Emilio Pucci en Rita Ora sloegen ook de handen ineen >