Na talloze samenwerkingen tussen designers en ketens voor de middenklasse mens, is nu ook Oscar de la Renta aan de beurt. De New York-based designer ontwierp speciaal voor de online outletwinkel The Outnet een collectie.

Eerder werkte The Outnet samen met Alexander McQueen, Erdem, Anna Sui en Paul & Joe. Nu is het dus de beurt aan De la Renta. De collectie bestaat uit elf jurken en is verder aangevuld met kleurrijke shorts, rokjes met prints en mouwloze bloezen. Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde patronen en stoffen, en wordt in dezelfde fabriek gemaakt, als de 'hoofdcollectie'. Maar waar Oscar de la Renta’s jurken normaal gesproken enkele duizenden euro's kunnen bedragen, zal zijn collectie voor The Outnet een stuk goedkoper zijn. Prijzen variëren van € 240 tot € 950.

Matthew Williamson sloeg de handen ineen met Triumph >

DE LA RENTA'S OUTLET IN EUROPA?
Vanaf 26 februari kan er worden ingeslagen via www.theoutnet.com. Dan start er meteen een grootse marketingcampagne rondom de samenwerkingscollectie, met Olivia Palermo als het mooie gezicht van de lijn. Het fenomeen outlet is trouwens iets dat het team van Oscar de la Renta sowieso blijkt aan te spreken. Momenteel heeft de ontwerper één outletwinkel in Central Valley, Amerika, maar er wordt serieus overwogen om meer winkels te openen in Amerika én Europa, zo meldt Oscar de la Renta chief executive officer Alex Bolen aan WWD. Fingers crossed.

Oscar de la Renta neemt Galliano onder zijn hoede >