Websites – of beter gezegd e-commerce – is booming business onder de designers. Twee weken terug zag de vernieuwde website van Viktor & Rolf nog het digitale levenslicht en maakte Gucci haar nieuwe mobiele site wereldkundig. Nu is Proenza Schouler aan de beurt. En dat pakt het designduo groots aan.

 
DIGITAL GLOBAL FLAGSHIP
De vernieuwde website moet dienen als een soort digital global flagship, waar oude en nieuwe collecties terug te kijken zijn, filmpjes van speciale projecten te vinden zijn en natuurlijk online geshopt kan worden. Zo'n 300 accessoires en geselecteerde catwalk-items zijn er te koop. En natuurlijk wordt alles uit de webshop wereldwijd verscheept, want uit onderzoek bleek dat het grootste gedeelte van de klanten uit Canada, Europa en Azië komt.

 
Proenzaschouler.com zal ook heel makkelijk mobiel te bezoeken zijn, want ook die versie is onder handen genomen. Omdat we zo verknocht zijn aan onze smartphone, want het aantal mobiele bezoekers van de site steeg met maar liefst 500%(!) in 2012. Voor de volledige ready-to-wear-collecties moeten we nog even geduld hebben, die zijn pas later dit jaar beschikbaar.

 
Desondanks een must-see: www.proenzaschouler.com.