De Alma, één van Louis Vuittons populairste tassen, wordt in het zonnetje gezet. De buidel kreeg een geheel eigen campagne en mocht op reis met Karlie Kloss, Daria Strokous, Jac Jagaciak en Iris Strubegger. De mazzelaar.

 
CHIC ON THE BRIDGE
Onder de noemer 'Chic on the bridge' legde fotograaf Steven Klein de vier modellen op de gevoelige plaat vast, terwijl ze op bekende bruggen in de drie wereldsteden New York, Parijs en Shanghai stonden. Niet alleen over de locatie, maar ook over de styling is goed nagedacht: de Alma-tassen in kwestie kregen een kleur die past bij de stad waar ze op dat moment waren. Denk: taxigeel in New York, hemelsblauw in Parijs en Aziatisch rood in lakleer in Shanghai.

 
De ad sluit aan bij eerdere institutionele campagnes van het modehuis. Na de Core Value-campagnes, met daarin o.a. Angelina Jolie, Muhammed Ali en Michael Phelps, sloeg Louis Vuitton zes maanden geleden een nieuwe richting in met The Art of Travel (tevens de naam van de expo in Shanghai over de reiskoffergeschiedenis van het label, remember?). Zo lanceerde het modehuis L'Invitation Au Voyage, waarbij Arizona Muse in een heteluchtballon wegvliegt, en nu kreeg de Alma dus de hoofdrol in een reisverhaal.

 
Leuk! De artistieke reisboeken van Louis Vuitton >